“M” kao marketing… “E” kao E-marketing…

Šta je marketing? To već i deca znaju, ali hajde ukratko samo, najednostavnija definicija: “pružanje zadovoljstva potrošačima za odrećeni profit. Cilj marketinga jeste privući nove potrošače obećavajući im veću vrednost, i zadržavanje sadašnjih kupaca kroz pružanje zadovoljstva” ( Filip Kotler).

Da li možete da zamislite bilo kakav i najmanji biznis danas, bez korišćenja bar jednog dela marketinga, recimo, reklame, ili promocije ili…? Sigurno da ne… Samo da vam šapnem da ima onih koji misle da danas još uvek možete da funkcionišete i bez toga, ali nećemo o njima ovog puta …

Jasno je da je marketing svuda oko nas, I’m lovin’ it, and  just do it ! 🙂

A sad malo o E-marketingu… Neki bi rekli to je isto što i marketing samo što je na internetu…. Obaveštavanje, oglašavanje, promocija i prodaja proizvoda i usluga na Internetu… A Internet nema granice… pa vi sad razmislite…

Mogućnosti i koristi Interneta su neopisive, kako za potrošače tako i za prodavce. Potrošač sam ne moram da idem nigde, mogu da vidim sve šta se nudi u svetu, mogu da kupim šta želim a da to niko ne zna, imam sve neophodne informacije o proizvodu/usluzi… Prodavac sam gradim individualni i interaktivni odnos sa kupcem, izlazim u susret njegovim potrebama, željama isto kao i u marketingu bez “E” , na osnovu komentara prilagođavam se istom, i moji proizvodi su dostupni na globalnom tržištu, prihvatam njihove sugestije, osluškujem tržište i usmeravam svoje poslovanje na spram toga.

Većina kompanija danas prelazi na E- marketing, ili bar koristi i E-marketing. Moje pitanje, upućeno opet meni, a i vama je da li ćemo za par godina izbaciti  “E” i da li će E- marketing u Srbiji postati apsolutno sastavni i podrazumevani deo marketinga?

Koliko je potrebno vremena u Srbiji, danas, da marketing menadžer, nekog po veličini srednjeg ili malog preduzeća,  dobije odobrenje za bar deo budžeta koji će potrošiti za marketing na Internetu? Kada će se kod nas to podrazumevati, i kada će biti shvaćen potencijal E-tržišta ? … Mislim naravno u većini preduzeća, čast izuzecima – velikim i nekim manjim kompanijama, koje već odavno ovako funkcionišu i koji su shvatili i prepoznali koristi Internet marketinga, ili su već neki strani investitori izdaleka doneli u svoje novo preduzeće i logične procese poslovanja… Još jedno pitanje, jel vi koristite E-marketing?

Ajmo malo i o E-potrošačima. Ko su ti ljudi, neki  asocijalni, naučnici sa cvikama, koji se ne odvajaju od kompjutera ? Ne bih rekla, ustvari nikako se ne bih složila, jer znam ko su oni, poznajem ih. To su inteligentni, savremeni, obrazovani ljudi, koji svoje slobodno vreme koriste pametno, koji brzo, lako i jednostavno kupuju na Internetu, oni koji žele da vide šta se nudi svuda u svetu, oni koji neće otići na aerodrom da kupe kartu, već će to uraditi putem Interneta, oni koji će na raznim sajtovima, kupovati pametno, čak i štedeti svoj novac ( o ovome kasnije…). Da, to su oni i da znate samo, ima ih mnogo, a biće ih svakim danom sve više i više, jer kao što sam rekla Internet nema granica i razvija se svake sekunde i Internet tržište u Srbiji se takođe razvija.

Kupovina preko Interneta je najednostavniji i najsavremeniji način kupovine, a kako vi kupujete?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s